Jak si vybrat firmu na pravidelný úklid administrativních prostor?

29.01.2021

Perfektně uklizené administrativní prostory jsou vaší vizitkou. Čistoty prostředí si všímají jak zaměstnanci či uchazeči o práci, tak vaši klienti a obchodní partneři. "A také jde o zdraví, což je zvláště dnes citlivé téma," doplňuje Monika Melicharová, majitelka úklidové společnosti ČISTĚ CZ. Jaké jsou její tipy pro výběr úklidové firmy?

Na co bychom si měli dávat pozor, když se poohlížíme po úklidové firmě?

Buďte pozorní od začátku jednání o spolupráci. Leccos vám napoví už způsob, jakým firma komunikuje. Jsou dosažitelní? Reagují rychle na vaše dotazy a jsou ochotni dát vám všechny požadované informace? Jestliže něco drhne už v této fázi, hledejte jiného partnera. Firma, která k vám bude denně posílat své pracovníky na úklid administrativních prostor, by vám měla být sympatická a měli byste k ní mít důvěru.

Nakolik je důležitá ochota přizpůsobit služby na míru klientovi?

Úklid kancelářské budovy se stává součástí každodenního chodu vaší společnosti. Úklidová firma by tedy rozhodně měla umět vyhovět vašim potřebám. V první řadě se informujte na časové možnosti firmy, na její ochotu uklízet v době, kdy se to hodí vám. ČISTĚ CZ například zpracovává pro každého klienta manuál na míru, podle něhož každodenní úklid probíhá. Ověřte si, jestli firma dokáže pružně reagovat na mimořádné události a poslat k vám úklidové pracovníky, když se stane něco neočekávaného. Čas od času také dojde na generální úklid administrativní budovy, který může zahrnovat speciální činnosti. Zamyslete se, co vše budete potřebovat, a zjistěte, co firma umí. Zvládne třeba výškové práce?

Jak ověřit, jestli nám firma pošle kvalifikované pracovníky?

Zatímco malé firmě se třemi kancelářemi může vyhovovat nekvalifikovaná "paní na úklid", pokud je pečlivá a plní dané požadavky, velká společnost musí mířit výš. Zeptejte se, zda pracovníci firmy absolvují odborná školení a jestli mají povědomí o legislativě týkající se ochrany zdraví při práci. Má firma stálé a osvědčené spolupracovníky, u kterých může zaručit stabilní úroveň úklidových prací? Známkou profesionality je také členství v oborových organizacích, jako je Česká asociace úklidu a čištění.

Je nutné se zajímat o způsob úklidu?

I když nejste odborníci, zeptejte se, jaké vybavení firma používá. I laikovi musí být jasné, že s kbelíkem, vysavačem a univerzálním čisticím prostředkem si profesionální firma při úklidu administrativních prostor rozhodně nevystačí. Prověřte, zda má k dispozici odpovídající strojové vybavení a jestli používá speciální čisticí prostředky pro různé povrchy a prostory. Dřevo, nerez, sklo, čalounění - každý materiál si žádá jiný způsob čištění, stejně jako je rozdíl, jestli uklízíte kancelář ředitele, nebo sanitární prostory, vyžadující důkladnou dezinfekci.

Jaké záruky by nám měla úklidová firma poskytnout?

Úklidová společnost ručí za kvalitu odvedené práce. Neměla by však pouze čekat, až výsledky úklidu zkontroluje klient. Zeptejte se, zda a jak často provádí kontroly kvality úklidu. Jsou tyto kontroly náhodné, nebo má firma nastavený systém kontrol? A podělí se s vámi o svá zjištění? ČISTĚ CZ například poskytuje svým klientům pravidelné reporty o výsledcích včetně fotodokumentace. Pro odpovědnou úklidovou firmu by také mělo být samozřejmostí pojištění rizik, protože stát se může cokoliv.

Nyní už víte, na co se zeptat, když poptáváte firmu na úklid administrativních prostor. Nechcete-li však ztrácet čas dalším hledáním, obraťte se ČISTĚ CZ. U nás najdete vše, co má profesionální úklidová firma mít. Těšíme se na vás!

Děkujeme za rozhovor!

Monika Melicharová

otázky: Lucie Peláková