Příběh firmy zn. ČISTĚ CZ

21.02.2021
Monika 1989
Monika 1989

Jmenuji se Monika a úklid jsem milovala od malička.

V 16 letech jsem si začala přivydělávat úklidem v domácnostech u kamarádů. Když jsem později pracovala jako asistentka a na úklidy nebylo tolik času, začala jsem dávat své úklidy kamarádkám, tehdy se zrodila první myšlenka na ČISTĚ. Ve třetím ročníku na vysoké škole jsem si zřídila živnost a úklidům se začala věnovat naplno. Založila jsem živnost ČISTĚ CZ.

Ohlédnutí za cestou v ČISTĚ CZ
Ohlédnutí za cestou v ČISTĚ CZ

Psal se červenec 2008, kdy jsem přijala první dva zaměstnance. Studovala jsem, jezdila jako dopravce, v noci obsluhovala za barem a o víkendu pracovala na benzince. Zpočátku jsem se soustředila na malé úklidy (domácnosti, kanceláře, bytové domy a restaurace) ale na úklidové stroje jsem neměla peníze. Organizace práce probíhala v terénu. Když mi někdo nepřišel na úklid - šla jsem sama, často uprchla ze školy a z úklidu zpět do školy. Velkým zážitkem pro mě bylo uklízení na ubytovně, kam jsem chodila před školou v 5 hodin ráno. Právě tam jsem zjistila, že musím něco změnit!

V dubnu 2009 jsem získala první větší zakázku. ČISTĚ CZ začalo uklízet administrativní centrum na Hybešově ulici, kde jsme ve výběrovém řízení porazili dvě tehdy největší úklidové služby. V administrativním centru jsem si rovnou pronajala kancelář o velikosti 15 m2 a pořídila počítač. Po roce mělo ČISTĚ CZ 26 míst stálého úklidu a 12 zaměstnanců.

V roce 2010 jsem začala pracovat na zdokonalování organizace práce, budování značky, rozšiřování služeb, zlepšování úklidových postupů a navázala spolupráci s výrobci profesionálních chemií a nástrojů pro úklid. Konečně byly pořízeny první stroje. Na konci roku 2010 přesáhla firma roční obrat 1,5 mil. korun a já se začala soustředit už jen na ČISTĚ CZ.

V roce 2011 jsem dokončila školu, založila společnost s ručením omezeným a získala další zakázky. Ukončila jsem spolupráci s konkurencí.

Rok 2012 přinesl rozvoj organizační struktury. Vzniklo provozní a obchodní oddělení a dala jsem důvěru samostatně působícím střediskovým manažerům. ČISTĚ CZ získalo certifikát kvality ISO 9001. V tomto roce jsem začala pracovat na zdokonalování bezpečnosti práce, vnitřních norem a etického kodexu ČISTĚ CZ.

Rok 2013. Máme nové kancelářské prostory. Rozšířila jsem služby o mytí aut, renovace podlah, výškové práce a prodej hygienického servisu. ČISTĚ CZ má nové logo a celkovou image. Uklízíme Lidl, Kooperativu, Raiffeisenbank i síť drogerií Teta. Spolupracujeme se stavebními firmami - Hochtief, Skanska či Porr. Začínáme uklízet pro fitness centra a zdravotnická zařízení. Počet klientů narostl o 58 % a počet zaměstnanců o 35 %.

Velký rozvoj zaznamenala firma v roce 2014. Vzniklo oddělení kvality, získali jsme   1. místo v soutěžích o nejlepší úklidové služby (Brněnská Trefa a Deník Rovnost), tváří ČISTĚ CZ se stává Chantal Poullain. Zdokonalujeme naše úklidy a zvyšujeme specializace mobilního týmu. Poskytujeme poradenství a moje odborné články začínají vycházet v časopisech. Provozujeme vlastní prádelnu. ČISTĚ CZ má roční obrat přes 5,5 mil. a více než 60 zaměstnanců.

V roce 2015 provedla firma více než 700 jednorázových úklidů. Spustili jsme nový web, rozjeli e-shop a já začala psát blog o úklidu. Aktiva firmy přes 2 miliony a tržby 7,6 milionu. Věřila jsem, že firma může sloužit veřejnosti. Na konci roku měla firma 63 pravidelných úklidů.

Rok 2016. Díky rychlému rozvoji a flexibilitě mně vlastní dochází k velkému nárůstu zakázek. Vlastní kapitál se zvýšil o více než 70 %. Tržby narostly o 35 %. Počet zaměstnanců a klientů se zvyšoval. Přijala jsem provozního ředitele, fakturantku, řidiče a skladníka. Vzniklo obchodní oddělení. Přestěhovala jsem firmu v Brně do Husovic, kde jsem pořídila kancelářské, skladové prostory a velké parkoviště pro vozový park. Dál došlo i k rozšíření prádelny. Aktiva firmy jsou přes 10 milionů               z čehož je 8 milionů v dlouhodobém majetku.

Rok 2017 bych označila: "ČISTĚ CZ předběhlo svou dobu". Firma dál prosperovala, pečovala o své zaměstnance. Ale systémy, které fungovaly v malé firmě, už nevyhovovaly velikosti firmy v roce 2017. Přes 170 zaměstnanců, 9členný tým managementu. Nový vozový park, reklama na Kiss Hády stále běží... co přišlo pak? Řekla bych kulový blesk! Management byl rozpuštěn. Organizovala jsem prodej ČISTĚ. A 31. 12. 2017 jsem si to rozmyslela.

ÚSPĚCH JE BUDOVÁN NA NAŠEM ODKAZU HODNOT A PŘESVĚDČENÍ.

(2018) 10 let od vzniku má firma 70 zaměstnanců. Začínáme provozovat ubytování pro zaměstnance ČISTĚ CZ. Pracujeme na zdokonalování práce úklidových pracovníků, tak abychom vyhovovali navyšující se poptávce. Začínáme s vývojem vlastní značky oblečení a obuvi pro úklid. Náš spot s Chantal Poullain můžete slyšet, tentokrát na rádiu Krokodýl. A s moderátory rádia uklízíme tradičně "Velikonoční úklid úplně zadarmo".

Pusť si video: ČISTĚ CZ * Cool & Sexy by Pietro Falcone - Be Your Man

(2019) zapojení do obchodování s Mexikem, USA, Brazílií a Čínou. Začátek developerského projektu pro výstavbu dalšího ubytování pro zaměstnance ČISTĚ CZ. Již máme design, jméno, lahve pro vlastní úklidovou chemii. Zdokonalování procesu managementu a řízení. Započetí spolupráce na robotizaci procesů. A co je hlavní, přijali jsem ředitele společnosti. Firma ČISTĚ CZ se stala členem Asociace úklidu a čištění.

(2020) V době Covidu vzniklo obchodní oddělení a znovu začíná naplno fungovat  oddělení kvality. Na počátku roku se připojujeme k podpoře projektu 1zMilionu a zakládáme Nadační fond Na1lodi, který tvoří zážitky pro děti z dětských domovů v Brně. Pracujeme na vývoji franšízy pro poskytování úklidových služeb. Plánujeme do konce roku započít výstavbu vlastního ubytování pro zaměstnance ČISTĚ CZ. Začala jsem psát svůj osobní blog www.monikamelicharova.cz. Firma ČISTĚ CZ se stala členem Hospodářeské komory JMK.

(2021) Plánem je překročit loňské třežby o 23%. Když se nám tento čin podaří, odvedeme 300.000 Kč do Nadačního fondu Na1lodi. Tento fond pořádá zážitkové dny pro děti z dětských domovů v Brně. Tato částka by se blížila dostatku pro splnění snu, který děti mají . Soustředíme se na pravidelné úklidy administrativních celků a generální úklidy staveb. Spolupracujeme se stavebními firmami IMOS, ESOX, SKR stav, Hrušecká stavební, a další.

(2022) Od  roku 2020 firma vyrostla o 100%. Pracujeme na zdokonalení počítačových systémů ve společnosti a využíváme CRM. V plánu je rozšíření počtu pracovních míst na hlavní pracovní poměr a také zvýšení kvalifikace současných zaměstnanců. Díky novým zakázkám, došlo k investicím do nového strojního vybavení a dáváme větší možnost karierního růstu.

(2023) Plánujeme stabilizaci současných zakázek a rozšíření vozového parku. Zavedení procesů ve firmě, pro lepší orientaci 9členného managementu. Dále plánujeme  zavedení finančního řízení. Spousta akcí s dětmi z dětských domovů (NF Na1lodi).

Hesla ČISTĚ CZ

Být firmou, která:

Tým managementu ČISTĚ CZ
Tým managementu ČISTĚ CZ